ESG leadership 2024

Letošní téma:

Udržitelnost jako byznys model

V budoucnosti budou všechny rostoucí firmy udržitelné. Ne kvůli svým iniciativám ohledně přístupu k menšinám, svým udržitelným nákupním programům nebo svým recyklačním programům, ale protože jsou obchodně uvědomělé ohledně uhlíkové stopy jejich produktů, pohody lidí a všech provázaností, které jsou nezbytné pro dlouhodobý úspěch jejich podnikání.

Udržitelnost není jen oddělení nebo zpráva.

Udržitelnost je obchodní model – způsob myšlení a způsob řízení podnikání.

Jak to vypadá v praxi chceme prodiskutovat se zástupci společností, které takhle udržitelnost vnímají. V panelové debatě se budeme se zástupci vedení bavit do hloubky o tom, jak toho docílit. V „Best Practice“ části se podíváme na konkrétní úspěšné projekty a trendy.

Společnosti, které budují smysluplné praktiky, vliv a komunity, jsou ty, které vydělávají peníze a dlouhodobě uspějí. Ne proto, že se silně zaměřují na přeměnu ESG na kapitál, ale proto, že ESG JE jejich kapitál.

GRE_5006

program

8:30 – 9:00 Registrace

9:00 Zahájení

9:05 Keynote – Jan Jonker (NL)

9:40  Keynote rozhovor 

10:15 High-Level panelová debata na téma: Udržitelnost jako byznys model
Hosté debaty:

  • Michaela Chaloupková
  • další řečníci budou brzy potvrzeni

11:00 – 11:30 Přestávka na volný networking

11:30 Success Cases prezentace:

  • Jiří Mareček (Albert)
  • Anna Goraczka (Allegro)
  • Hana de Goeij (CME)

12:30 – 13:30 Zveme vás na oběd

13:40 Keynote

14:00 Výsledky výzkumu Ipsos

14:15 Předání ocenění Czech Sustainability Leader 2024
+ vystoupení oceněného/oceněné

14:30 – 15:15 Přestávka na řízený networking

15:30 – 17:00 2 semináře + 2 Mastermind

17:00 Závěr konference

Řečníci

Jan Jonker

emeritní profesor udržitelného a cirkulárního podnikání na Radboud University v Nijmegenu (NL)
Jonker je emeritní profesor udržitelného a cirkulárního podnikání na Radboud University v Nijmegenu (NL). Na tuto výukovou pozici byl jmenován doživotně v roce 2015. Je známý jako aktivistický profesor, který chce podnítit sociální změny pomocí praktického přístupu. Dělá to z organizační perspektivy přeložené do obchodních modelů. Pro něj je jádrem přechodu naučit se organizovat jinak kolem měnících se forem kolektivního vytváření hodnoty. Má na svém kontě 35 knih a více než 250 publikací. V současné době pracuje na své 36. knize o přechodu a vytváření hodnoty.

Hana de Goeij

vedoucí udržitelné produkce a odpovědného obsahu mediální skupiny CME
Hana de Goeij je vedoucí udržitelné produkce a odpovědného obsahu mediální skupiny CME. Jejím cílem je minimalizovat uhlíkovou stopu televizních produkcí a inspirovat diváky, aby přemýšleli nad vztahem k planetě a svému okolí. Podílela se na formulaci ESG strategie pro skupinu CME a nyní vede její implementaci. Hana dříve pracovala jako novinářka a mimo jiné působila jako externí dopisovatelka deníku New York Times. Pracovala i v Kanceláři prezidenta ČR a Evropském parlamentu. Vystudovala mezinárodní vztahy, evropská studia a žurnalistiku.

Jan Růžička

ředitel vnějších vztahů ve skupině PPF
Jan Růžička je šéfem vnějších vztahů skupiny PPF. Je zodpovědný za GR, PR, regulaci, myšlenkové vedení a ESG. Více než 4 roky žil a pracoval pro Home Credit Group v Hongkongu, odkud řídil týmy v USA, Asii a Evropě, odpovědné za Corporate Affairs, Regulatory, PR, CSR a ESG. Před příchodem do Asie deset let pracoval pro českou vládu na ministerstvech kultury a zdravotnictví a patřil k výrazným postavám zdravotnické reformy. Přednáší pro bono na univerzitě fintech, inovace a behaviorální ekonomii.

Michaela Chaloupková

Chief Sustainability Officer, ředitelka divize správa a členka představenstva akciové společnosti ČEZ
Vystudovala právnickou fakultu ZČU a MBA na University of Pittsburgh. Do ČEZ, a. s., nastoupila v roce 2003 na pozici obchodního referenta v nákupu. Postupně se vypracovala na ředitelku divize správa, která zahrnuje personalistiku, správu majetku a vozidel pro Skupinu ČEZ, od roku 2011 je členkou představenstva. Zastává rovněž pozici Chief Sustainibility Officer a je zodpovědná za řízení ESG agendy ve Skupině ČEZ. V roce 2012 se poprvé objevila v žebříčku 25 žen českého byznysu, ve kterém od té doby pravidelně obsazuje přední příčky. Taktéž se pravidelně objevuje v žebříčku 50 nejvlivnějších žen v České republice vyhlašovaném časopisem Forbes. Aktivně se věnuje mentoringu a koučinku, patří mezi výrazné propagátorky diverzity a rovného odměňování v Česku.

Anna Goraczka

lídryně ekologické transformace největšího řetězce samoobsluh ve střední a východní Evropě
Jako manažerka udržitelnosti a ESG ve skupině Allegro je Anna Gorączka zodpovědná za vývoj a implementaci udržitelné strategie skupiny v šesti zemích střední a východní Evropy. Je lídrem v zelené transformaci, byla jednou z deseti žen oceněných časopisem Forbes Women Poland v roce 2022 a loňská finalistka soutěže "Úspěch psaný rtěnkou" v kategorii dekarbonizace. Je spoluautorkou pro-environmentálních zpráv "Human Design" (2020) a "Human Regulate" (2020), stejně jako knih “Data Driven Decisions” (PWN, 2018) a  “Gamification: How to Win Engagement” (PWN, 2020). Zajímá se o behaviorální ekonomii, moudrost davů a gamifikaci.

JIŘÍ MAREČEK​

PA, Communication & Sustainability Director, Albert
Jiří Mareček je profesionálem v oboru komunikace a vztahů s veřejností. V Albertu, kde má tyto oblasti na starosti, je také ředitelem pro oblast udržitelnosti. Od roku 2015 je předsedou správní rady Nadačního fondu Albert a působí jako člen představenstva Nizozemsko-České obchodní komory. Profesně i osobně se zajímá o oblast udržitelnosti a pomoc komunitám zejména v kontextu maloobchodníka s širokou sítí prodejen, kterým společnost Albert je.

Martina Popenková

ředitelka pro vztah s veřejností a klienty, Ipsos
Martina Popenková nastoupila do společnosti Ipsos v roce 2010 jako Account Director zodpovědná za výzkum v oblasti inovací, měření potenciálu a předpovědí prodejů, ale také projektů zabývajícími se značkou a obecnějšímu porozumění trhu. Nyní se jako Senior Client Director věnuje implementaci výsledků výzkumu do procesů firem napříč mnoha sektory. Před nástupem do společnosti Ipsos pracovala Martina několik let pro společnost Kantar ve Velké Británii

Generální partner

727cf90d-29d7-4ac3-959c-bd506bb02727

Hlavní partneři

2560px-Allegro.pl_sklep.svg
cez-skupina_logo_vertikalni_cz_barva_pozitiv_rgb

Partneři ocenění

Mediální partneři

E15_logo_2023
727cf90d-29d7-4ac3-959c-bd506bb02727

Partneři

prave_ted_pruhledne
Atozgroup logo

Jaký byl ročník 2023?