arovka 1 | Ocenění

Ocenění

Czech Sustainability Leader Award

Ocenění Czech Sustainability Leader Award je věnováno jednotlivcům, kteří svými aktivitami v oblasti udržitelnosti a ESG inspirují ostatní a přinášejí pozitivní změny. Cílem je zviditelnit ty, kteří jsou příkladem pro ostatní, a podpořit rozvoj udržitelného přístupu v České republice.

Rectangle 4 1 | Ocenění

Nominujte firemního lídra pro rok 2025

Údaje označené * jsou povinné

    Odesláním formuláře souhlasíte se Zásadami ochrany osobních údajů.

    2. ročník ocenění

    Po úspěšném prvním ročníku, ve kterém byla oceněna Zuzana Holá, pokračujeme v hledání výjimečných osobností, které propojují udržitelnost s obchodními cíli a inspirují ostatní svým odpovědným přístupem.

    Proces ocenění začíná nominacemi, které můžete zasílat do 30. března 2025. Následně odborná porota složená ze zástupců BLF, soukromého i akademického sektoru a partnerů ocenění vybere 5 finalistů.

    O celkovém vítězi pak rozhodne veřejné hlasování, které proběhne v dubnu a květnu. Výsledky budou slavnostně vyhlášeny na konferenci ESG Leadership 2025.

    Zapojte se a pomozte nám ocenit lídry, kteří přispívají k udržitelnější budoucnosti!

    20240916 ESG konference Praha 72pxpi 3095 | Ocenění

    Proč to děláme?

    Business Leaders Forum sdružuje zodpovědné firemní lídry už více než 30 let. Odpovědnost a důraz na udržitelnost jejich podnikání je od vzniku BLF jednou z nejdůležitějších věcí, které sledujeme. Vidíme kolem sebe mnoho příkladů hodných následování, proto jsme se rozhodli odpovědné firemní lídry také oceňovat.

    Vážíme si těch, kteří spojují akce v oblasti klimatu a obchodní hodnoty, protože věříme, že pokrok pro planetu přijde právě díky zapojení a vedení soukromého sektoru.

    Vědci identifikovali problém a mohou hodnotit naše možnosti; aktivisté a neziskové organizace mohou posílit a umožnit vzájemnou debatu; ale firmy jsou často nejlépe vybaveny k tomu, aby skutečně zavedly řešení na místě a ve velkém měřítku.

    Nechceme vytvářet nové firemní žebříčky
a ratingy

    Víme, že celý rámec hodnocení udržitelných aktivit se teprve vyvíjí. Věříme ale v pozitivní motivaci. Podle nás zkrátka má smysl ocenit takové firemní lídry, osobnosti, které mohou být příkladem pro ostatní. Vyjádřit jim tím naší podporu a ukázat, že jejich práce má smysl.

    Nezvládneme to ale sami. Chtěli bychom proto do celého procesu zapojit veřejnost. Věříme, že zaměstnanci a kolegové takových lídrů je znají nejlépe a dokáží nám dát vědět i o někom, koho my ostatní (zatím) neznáme.

    20240916 ESG konference Praha 72pxpi 9474 1 | Ocenění

    Koho hledáme?

    Odpovědný a udržitelný firemní lídr by měl být zaměřený na dlouhodobý úspěch firmy, který je v souladu s potřebami a očekáváními všech zúčastněných stran – zaměstnanců, zákazníků, akcionářů, komunity a životního prostředí. Zároveň by měl být schopen propojit udržitelnost s obchodními cíli a zvyšováním profitability firmy.

    Desatero správného leadera

    Poznáváte v popisu sebe, svého kolegu nebo zaměstnavatele. Dejte nám vědět o někom, koho my ostatní (zatím) neznáme.

    1. Řídí se etickými normami a je odpovědný za svá rozhodnutí a akce. Respektuje zákony, regulace a lidská práva a je transparentní vůči svým stakeholderům.
    2. Rozumí důležitosti udržitelnosti a bere v úvahu dopady svých rozhodnutí na životní prostředí. Usiluje o minimalizaci negativních dopadů firmy na životní prostředí a podporuje ekologické inovace a praxe.
    3. Rozumí tomu, jak je možné využít udržitelnost k dosažení obchodních cílů. Přistupuje k udržitelnosti také jako k obchodní příležitosti, která může zvýšit hodnotu pro akcionáře, zlepšit reputaci značky a vytvořit konkurenční výhody.
    4. Je angažovaný v komunitě a podporuje sociální sounáležitost. Uznává, že firma je součástí širší společnosti a má vůči ní odpovědnost
    5. Zaměřuje se na blaho a rozvoj svých zaměstnanců. Podporuje spravedlivé pracovní podmínky, diverzitu a inkluzi a poskytuje možnosti pro vzdělání a růst.
    6. Má jasnou vizi pro budoucnost firmy a je schopen strategicky plánovat pro dlouhodobý úspěch. Je schopen vyvažovat krátkodobé zisky s dlouhodobými cíli a udržitelností.
    7. Je otevřený inovacím a je připravený se adaptovat na změny. Hledá nové a lepší způsoby, jak dosáhnout cílů firmy a podporuje kreativitu a experimentování.
    8. Rozumí důležitosti měření a hodnocení udržitelnosti. Používá udržitelné KPIs a metriky pro sledování a hodnocení výkonu firmy v oblasti udržitelnosti.
    9. Podporuje spolupráci a partnerské vztahy se stakeholdery. Aktivně komunikuje s interními i externími zainteresovanými stranami, zahrnuje je do rozhodovacího procesu a respektuje jejich názory a zájmy.
    10. Vytváří a udržuje transparentní a odpovědné dodavatelské řetězce. Zajišťuje, aby i dodavatelé firmy dodržovali stejné zásady udržitelnosti a etického podnikání, a podporuje udržitelné a odpovědné postupy v celém dodavatelském řetězci.

    Vítězové Czech Sustainability
    Leader Award

    Ellipse 28 1 | Ocenění

    Vítězka roku 2024

    Zuzana Holá

    Je absolventkou GRI Certified Training Course a Business Sustainability Management Course na University of Cambridge Institute for Sustainability Leadership. Je zakládající členkou Asociace manažerek a manažerů udržitelnosti (AMMUR).

    Ve své dřívější pozici ve společnosti Lidl zakládala nefinanční reporting a podílela se na úplně první integraci udržitelných cílů do obchodní strategie firmy. Poslední čtyři roky má v roli ředitelky komunikace a udržitelnosti Vodafonu na starosti veškerou koordinaci a reporting ESG, audity i vzdělávání. Zuzana má velký podíl na tom, že Vodafone je uznávaným lídrem v odpovědném a dlouhodobě udržitelném podnikání, v ohleduplnosti k životnímu prostředí, prosazování rovného přístupu a diverzity, partnerství a transparentnosti.

    Je také ředitelkou Nadace Vodafone, která se pomocí technologií snaží přispívat ke zkvalitňování života lidí v České republice, podporuje osoby a komunity k veřejnému prospěchu a snaží se svými aktivitami bojovat proti hrozícímu vyloučení zranitelných skupin lidí z digitální společnosti. Věnují se proto digitálnímu vzdělávání seniorů, jsou mj. partnerem aplikace Záchranka a intenzivně se věnují boji proti domácímu násilí.

    Zuzana stojí za Akademií a Chartou proti domácímu násilí sdružující zaměstnavatele, kteří se zavazují pomáhat obětem domácího násilí mezi svými zaměstnankyněmi a zaměstnanci.

    Partneři ocenění

    Rectangle 16 1 | Ocenění
    Rectangle 17 1 | Ocenění